Demokratizacija hedonizma

napisali Silvia Banchini, Luis Falcón

 

TURISTIČKE TOPOGRAFIJE ŠPANJOLSKE

 

U posljednjih pet godina, kako u Španjolskoj tako i u Europi, došlo je do ubrzane promjene ponude i potražnje masovnog turizma. Novi turist, koji putuje češće ali kraće, uživa u slobodnom vremenu koje je prije bilo namijenjeno samo društvenoj eliti. Živimo u vremenu koje Louis Turner naziva "era slobodnog vremena"¹. Skijanje, igranje golfa, uživanje u gastronomskim i kulturnim rutama, sedmodnevno krstarenje Mediteranom – to je postalo svima dostupno. Međutim, takve ponude na različite načine zauzimaju prostor. Demokratizacija hedonizma stvara nove krajolike: to su turističke topografije.

 

Nova vrsta turista

 

Uvođenje Interneta u svijet turizma, koje je ubrzalo i poboljšalo potragu za ponudama, osnivanje i naglo širenje jeftinih zrakoplovnih tvrtki, promjena radnog vremena, te nova organizacija vremena unutar firmi uvelike mijenjaju svijet turizma. Današnji turisti² u prosjeku su mlađi – tridesetogodišnjaci – ostvaruju veći broj kraćih putovanja – od tri do pet dana – aktivnije koriste razne usluge, te zahtijevaju raznolikost unutar široke lepeze mogućnosti. U mnogo slučajeva rođaci ili prijatelji zadovoljavaju osnovne fizičke – smještaj, prehranu i sigurnost – kao i društvene potrebe. Uz današnje se potrebe vežu društvena svijest, različitost koja teži individualizmu i ostvarenje vlastitih snova³.